Direktlänk till inlägg 21 juli 2008

Miljömärken

Av Nielsen - 21 juli 2008 19:39

Det finns en tämligen vildvuxen flora av miljömärken och symboler som kan få konsumenten att tro att en viss produkt är bättre för miljön än andra. Många märken och symboler är inte godkända av något officiellt opartiskt organ, utan har tagits fram av enskilda näringsidkare. Internationella handelskammaren (ICC) har i sina miljöreklamsregler slagit fast att miljömärken och miljösymboler bara får användas i reklamen om deras ursprung klart framgår och inget missförstånd kan uppkomma beträffande deras innebörd. De får inte användas så att de ger ett oriktigt intryck av officiellt godkännande.

Läs mer: Miljömärkning

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Nielsen - 14 september 2008 16:38

Ok, då är det bevisat. Jag är ensam på det här stället. Helt ensam. På måndag ska jag på intervju på en webbyrå. Önska mig lycka till! ...

Av Nielsen - 13 september 2008 11:47

Finns du där ute, eller är det bara jag som bloggar här??Snälla hör av dig om du ser det här, oavsett vem du är.   Sen har jag en fråga till. Ska man välja en reklambyrå, pr-byrå eller webbyrå? ...

Av Nielsen - 26 augusti 2008 20:58

På nätet funkar det inte med copywriting. Eller, jo, det gör det. Men inte som vanligt. "Vanlig" copywriting funkar inte. Man måste "krydda" texten med nyckelorden. Om jag tex vill att det här inlägget ska placera sig bra i googles sökträfflista på o...

Av Nielsen - 24 augusti 2008 23:19

En reklambyrå som har koll på internetbaserad reklam efterlyses. Någon som känner till en sådan reklambyrå?...

Av Nielsen - 11 augusti 2008 23:31

Funkar reklam hos en webbyrå? Kan de det?? Nån som vet om det?Jag befarar att de inte kan nåt om reklam. Överbevisa mig gärna....

Ovido - Quiz & Flashcards