Direktlänk till inlägg 21 juli 2008
Reklam och marknadsföring ska vara vederhäftig, det vill säga saklig och trovärdig. När reklam som riktar sig direkt till konsumenten innehåller teknisk information eller andra påståenden som kan vara svåra att kontrollera eller förstå, ska man kunna ställa särskilda krav på det som påstås i reklamen.
Internationella Handelskammaren, ICC, har antagit särskilda regler för miljöpåståenden. ISO 14021 är en internationell standard som behandlar företagens användning av egna miljöuttalanden i marknadsföringen. Utifrån bland annat ICC-reglerna och ISO 14021 kan man dra vissa slutsatser:
Ok, då är det bevisat. Jag är ensam på det här stället. Helt ensam. På måndag ska jag på intervju på en webbyrå. Önska mig lycka till! ...
Finns du där ute, eller är det bara jag som bloggar här??Snälla hör av dig om du ser det här, oavsett vem du är. Sen har jag en fråga till. Ska man välja en reklambyrå, pr-byrå eller webbyrå? ...
På nätet funkar det inte med copywriting. Eller, jo, det gör det. Men inte som vanligt. "Vanlig" copywriting funkar inte. Man måste "krydda" texten med nyckelorden. Om jag tex vill att det här inlägget ska placera sig bra i googles sökträfflista på o...
En reklambyrå som har koll på internetbaserad reklam efterlyses. Någon som känner till en sådan reklambyrå?...
Funkar reklam hos en webbyrå? Kan de det?? Nån som vet om det?Jag befarar att de inte kan nåt om reklam. Överbevisa mig gärna....
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
||||
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
|||
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
|||
21 | 22 |
23 |
24 |
25 | 26 |
27 |
|||
28 |
29 | 30 |
31 |
||||||
|